Assassins Creed IV. A játék három főbb várost szerepeltet: Havannát, Kingstont és Nassaut; ezen városok sorban spanyol, brit, illetve kalóz befolyás alá tartoznak. A játékban szerepet kap 50 ,,egyedülálló" hely is, amit fel lehet fedezni, egy 60/40-es aránnyal a szárazföldi és tengeri felfedezések között. Az Assassin's Creed IV egy sokkal nyitottabb világ érzését kelti, mint a hasonló küldetések az Assassins Creedben, és persze sokkal kevesebb megkötéssel a játékos számára. A játékban a világ hamar nyitottá válik, ellentétben az Assassin's Creed III-mal, aminek nagyon rögzített küldetései voltak, ezért nem sok szabadságot és felfedezni valót nyújtott, amíg a játék kellőképp előre nem haladt.
A játékos találkozik dzsungelekkel, erődítményekkel, romokkal és kis falvakkal, a játék világa pedig úgy van felépítve, hogy sokkal több szabadságot nyújtson. Mint például a játékosok megtámadhatnak, megszállhatnak és elfoghatnak elhaladó hajókat és probléma mentesen úszhatnak a közeli tengerpartokon. Továbbá, a vadász rendszer is visszatért az Assassin's Creed III-ból, megengedve a játékosnak, hogy vadásszon a szárazföldön, vagy halásszon a vízben.A játék egy új sajátsága a Jackdaw (Csóka) nevű hajó, melynek a játékos a kapitánya. A Jackdaw bővíthető a játék folyamán, és könnyen hozzáférhető, ha a játékosnak szüksége van rá. Továbbá, új vízalatti elemet is hozzáadtak. A játékos hozzáfér egy távcsőhöz, ezzel tanulmányozhatja a távoli hajókat, a szállítmányukkal és erősségükkel együtt. Azt is segíthet meghatározni, hogy egy szigeten vannak-e még vadászható állatok, megtalálandó kincsek, vagy szinkronizáláshoz elérendő magaslati pontok. Az Assassin's Creed: Brotherhoodban bemutatott toborzó rendszer is visszatért, továbbfejlesztett formában. Ezzel lehetővé téve Edward számára, hogy új legénységet toborozzon. Míg Kenway legénysége hűséges marad, és a megszerzett hajók felett parancsnokságot szerezhet, nem segíthetnek a harcban, vagy hajthatnak végre nagy távolságú gyilkosságokat, mint az előző játékokban.
Ubisoft eltávolította a testvériség rendszerének ezt az aspektusát, mert úgy vélték, hogy a játékosok általa túl könnyedén oldhatják meg a feszült és kihívást jelentő helyzeteket.Napjainkban, az Abstergo Entertainment irodáiban - Abstergo Industries egy leányvállalata - Quebecben, Montrealban, a játékosok modern kori kalózkodásban vesznek részt az Abstergo irodáinak felfedezése során, kihallgathat és hackkel, mindezt harc nélkül. A különböző "hackelős" játékok szintúgy jelen vannak, hasonlóan a korábbi csoportosításhoz és rejtjeles kirakósokhoz, titkokat fedve fel az Abstergoról.A többjátékos mód szintén visszatér, új beállításokkal és új játék módokkal, noha, csak szárazföldi központú.
|